Minunat în meseria de jurnalist este că nu știi niciodată ce ți se pregătește și de unde sare iepurele. Într-o zi, pe nepusă masă, primesc o invitație, să cad jos – test drive cu Ferrari în sudul Italiei. Cum să ratezi așa ceva? Stați domnilor, vin imediat și cu datele despre mașină.
În cauză – Ferrari Portofino. Cea mai nouă din clasa ei, cu un CV super-promițător, dar deja super-îmbunătățit. Modelul anterior – California, este privit acum doar ca punct de plecare. Portofino a trebuit să concureze mai întâi cu numele (California) , așa că a fost ales pentru ce transmite unul dintre cele mai seducătoare orășele de pe Riviera Italiană – stylish elegance.
Cei de la Ferrari s-au gândit la un model care să poată fi folosit zi de zi, dar căruia să nu-i lipsească aerul deja consacrat. Așa că ce-au făcut? Au regândit mașina. Tot conceptul pentru Portofino este nou. Când te uiți la ea spui WOW! E aerodinamică și agresivă, cu un sistem, proiectat în spatele roților, de preluare și gestionare a aerului, care elimină curentul din mașină. Nu deranjează la ochi, nu vâjâie la urechi, e doar sexy când îți ciufulește părul.
Au redesenat cockpitul – ca să te simți în continuare într-o navă spațială vintage, dar cu spațiu dedicat pentru copilot. Pentru că pasagerul din dreapta are propria zonă de comenzi, doar că nu conduce. Au adăugat cinci centimetri banchetei din spate, așa că acum, familiile cu copii ( nu prea mari, adolescenții se gândesc la propria lor mașină) pot să fac și excursii sau se pot duce la golf. Pentru că și portbagajul le permite. Mașina se decapotează în 14 secunde, în timpul mersului, char și la 40 km/h. Cât despre motor – 600 de cai/putere sunt eliberați pentru ca șoferul să ajungă la 200 de km/h în doar 10.8 secunde. Și am plecat!
Am primit cheile la ora 10, ne-am despărțit la ora 17. Am trăit cea mai tare experiență de condus din viața mea. Și una dintre cele mai tari turistice și culinare. Am coborât, am mai făcut câteva fotografii. Și una dintre cele mai tari turistice și culinare. Am coborât, am mai făcut câteva fotografii. Senzația mea era că voi rămâne cu ea. Vruuum, vruuum, viraj, dreapta, frână, acelerează, schimbă vitezele, aer, turație, sunet, priviri. Am urcat în busul care ne lăsa la hotel. Era asa de anost. Și trist. Și impersonal. Portofino deja îmi lipsea. Nu mi s-a mai întâmplat, dar îmi era dor de mașină.
Primul model care se va vinde, în Franța, în aprilie, va costa 193.000 E. Dar italienii de la Ferrari nu și-au făcut socoteala prost. Cu datele pe care le oferă noul Portofino, vânzările au crescut deja cu 70 la sută.